איך לנקות בד זמש מבלי להרוס את הבגד

//איך לנקות בד זמש מבלי להרוס את הבגד

גם אתם אוהבים בד זמש אך נמנעים מלצאת איתו החוצה מפני שהוא דורש טיפול מיוחד כאשר הוא מתלכלך? אתם לא לבד! אנשים רבים מעוניינים לצאת עם נעלי הזמש החדשות או ג'קט הזמש הנהדר שלהם לסיבוב בחוץ או למסיבה אצל חברים- אך פשוט מוותרים על התענוג בגלל הקושי בניקוי הבד או בגלל חוסר הרצון לגשת לניקוי יבש לאחר כל יציאה. לפניכם הסבר קצר בין 6 שלבים לניקוי בד הזמש, אחריו לא תפספסו יציאה ללא זמש!

    אתם תזדקקו ל-:

  • ערכה לניקוי זמש (הכוללת מברשת קטנה וחומר לניקוי זמש)
  • חומץ או איזופרופנול (אלכוהול)
  • מטלית רחצה לבנה
  • ספריי מגן זמש (אופציונאלי)

שלב 1- שפשפו נמרצות בעזרת מברשת הזמש

בהתחלה, שפשו בעדינות את אזור הכתם תוך שמירה על שפשוף בכיוון אחד בלבד. שפשוף בכיוון אחד עוזר להסיר את שכבת הלכלוך הראשונה מסיבי הבד.
כאשר סיימתם, התחילו לשפשף את הכתמים בתנועות דו כיווניות ובכוח רב יותר. כעת אתם מנסים להגיע לשכבת הלכלוך העמוקה יותר, מתחת לפני השטח.

שלב 2- השתמשו במסיר כתמים מותאם, להסרת כתמים עקשניים

במידה והזמש שלכם לא מלוכלך במיוחד, אתם יכולים לדלג על שלב זה, אך עבור כתמים עקשניים שלא מוכנים להסתלק, מומלץ להיעזר במסיר הכתמים שהגיע עם הערכה לניקוי זמש שלכם.
שפשפו את המסיר על פני הכתם ואל תפחדו להפעיל מעט לחץ. המשיכו לשפשף עד שהכתם נעלם (תהליך זה עשוי להמשך מספר דקות, לכן היעזרו בסבלנות). אזהרה! שלב זה עשוי להיות מלוכלך ומלכלך- לכן מומלץ לבצע אותו על גבי מגבת או אפילו בחוץ.

שלב 3- הסרת כתמים בעזרת חומץ או איזופרופנול

אם הכתם עדיין לא ירד- הגיע הזמן לעלות שלב במשחק. שיפכו מעט חומץ לבן רגיל או איזופרופנול (אלכוהול) על מטלית רחצה לבנה (בניגוד למים, חומץ ואלכוהול לא יכתימו את הזמש).
שפשפו את הכתם בעזרת המטלית הלחה ולאחר מכאן הניחו לאזור להתייבש לחלוטין. לאחר שהבד נקי- היעזרו במברשת כדי לרכך את הבד ולהסיר חתיכות לכלוך נותרות.

שלב 4- היעזרו בלהב סכין כדי להחליק את מרקם הזמש

בד זמש עלול להיראות בלוי וחוטי לאחר זמן מה, אך ניתן לטפל בתופעה זו בעזרת סכין גילוח פשוט. גלחו בזהירות את החוטים הבולטים מן הבד. לאחר שסיימתם, השתמשו במברשת הקטנה כדי לסלק את השאריות.

שלב 5- "התפיחו" את הזמש בעזרת המברשת

לאחר כל ההברשות, השפשופים והגילוחים, הזמש עלול להיראות מעט עמום ובלוי. אך לא מדובר במצב שלא ניתן לתיקון בעזרת מעט אלכוהול או חומץ! נגבו את כל אורך הזמש בעזרת מטלית לחה מחומץ או אלכוהול, ולאחר מכן הניחו לבד להתייבש לחלוטין. כאשר הזמש יבש, התפיחו את הבד בעזרת הברשה סופית ואחרונה, אשר תגרום לזמש שלכם להיראות חדש, חיוני ונפלא.

שלב 6- השפריצו ספריי מגן זמש

השלב הסופי נועד כדי למנוע את התלכלכות הזמש שלכם בעתיד. ניתן לרכוש ספרי מגן זמש באינטרנט ורובם אינם יקרים כלל. השפריצו את הספריי לפי ההוראות הכתובות על האריזה. לא רק שהשלב האחרון ישמור על הזמש שלכם נקי לאורך זמן- הוא גם יקל עליכם בפעם הבאה שתרצו לנקות אותו ויחסוך לכם את הצורך בניקוי יבש!

By |2019-03-12T04:08:40+00:00מרץ 12th, 2019|ניקוי יבש|0 תגובות

מחבר הפוסט

ארז הוא מומחה בעולם הניקוי היבש, בעל ניסיון של שנים רבות בתחום. ארז יכול לענות לכם על כל שאלה מקצועית ולעזור לכם בכביסה או בניקוי יבש ככל שתצטרכו. תרגישו חופשי לשאול (:
התקשרו עכשיו
WhatsApp chat